Consultant in asigurari, grea meserie!

Stiti care este profilul ideal al consultantului in asigurari de viata ? Femeie singura cu persoane (copii, parinti etc) aflate in intretinere. Nu va spune nimic asta ?

De-a lungul timpului am fost contactat, ca si voi probabil, de o multime de consultanti care voiau sa-mi propuna tot felul  de asigurari: simple, cu acumulare de capital, pensie privata etc. Primul impuls a fost sa-i resping , inca de la primul contact telefonic. Nu-mi trebuie dom’le, lasati-ma in pace ! Apoi m-am gandit ca oamenii astia isi fac meseria , asa cum incerc si eu sa mi-o fac pe a mea, doar ca, in cazul lor,  conditiile sunt mult mai grele. Unit-managerul ii ia la intrebari periodic despre cate telefoane au dat, cati clienti au raspuns la apel, cate intalniri au stabilit, cate asigurari au incheiat … Sa vinzi asigurari e al dracului de greu, sunt doar promisiuni.

Asa ca m-am intalnit cu cativa, am ascultat rabdator ce au de spus, le-am pus la randul meu intrebari. E adevarat, vorbesc mult, sunt convingatori, te zapacesc de cap, ii dai afara pe usa si intra inapoi pe geam. La fel de adevarat este insa ca sunt educati, imbracati frumos, cunosc produsele ca nimeni altcineva. Si in definitiv, cati dintre noi, cand e vorba de bani munciti, nu facem orice e posibil sa-i obtinem ?

Anunturile firmelor de asigurari de viata sunt pline cu oferte pentru consultanti. Intr-adevar, rata de renuntare e mare, pentru ca munca e grea. Putini raman in sistem desi avantajele financiare pentru cei care au rezultate nu sunt deloc de neglijat. In cazul meu, intalnirile nu s-au finalizat cu incheierea unei polite dar am fost rugat, la finalul discutiei, sa ofer cateva contacte ale unor prieteni dispusi sa asculte povestea lor. Le-am oferit cu bucurie, chiar daca ulterior prietenii mi-au reprosat acest lucru. Lasati fratilor,nu va mai plangeti ! Puteti sa va gasiti o jumatate de ora pentru a-i asculta pe oamenii astia. Cum ar fi oare ca in domeniul in care activati, clientii vostri sa va dea cu flit la primul telefon ?

Consultantul de asigurari reprezinta, intr-un fel esenta capitalismului adevarat. Acela bazat pe libera initiativa, munca, perseverenta, efort prelungit. Rolul lui social este important pentru ca el reprezinta infanteria, linia intai in acest business complicat si de succesul lor depinde  gradul de constientizare a nevoii de asigurare a populatiei

De aceea, ofer prin intermediul blogului suport pentru oricine vrea sa imbratiseze aceasta profesie. Le pot intermedia contacte cu asiguratorii, ii pot pune in legatura cu departamentele de HR ale companiilor cu care doresc sa colaboreze. Pentru ei, in mod gratuit, evident.`De cealalta parte, daca companiile vor sa angajeze consultanti, blogul le poate facilita legatura cu cei interesati de o cariera in domeniu.

 

 

 

Leave a Reply

